4 Mars-08 Igår.....min födeledag!

Hej hopp!

Solen lyser och himlen är blå.......är det inte härligt så säg.Ännu härligare är att jag är ledig och ska njuta av dagen.

Ja,igår var det då min födelsedag igen,kan ni begripa vart åren tar vägen? det har verkligen gått fort att uppnå min ålder 27. Hm,undra om jag lider av åldersnojja?? Nåväl man är väl inte äldre än man känner sej,och det kan ju vara allt mellan 15-86,ha,ha.

Dagen började med (skön)sång från min älskade sambo och hans son,fika på sängen och ett litet paket.Resten skulle jag få på kvällen då mina tjejer oxå kommit hem.
På jobbet fick jag  både sång grattishälsningar och av min jobbarkompis Theresia som även är min pysselvän fick jag blommor,ett jättefint kort och ett paket med bla jättefina blommor att dekorera kort med.TUSEN TACK,vännen.
Även vännen Anita kom till jobbet och sjöng för mej och av henne fick jag ett väldans fint kort och en överraskning i form av ett kommande bokpaket,gulle dej.

Väl hemma (vågade faktiskt åka till ICA innan jag åkte hem men var extra noga med att kolla var jag parkerade bilen,hi,hi,för er som inte läst  förra inlägget så finns förklaring där) började jag fixa med middagen. Bestämmde mej för att göra ugnstekt skivad potatis,fläskytterfilé och en smarrig sås med små små bitar av lök,palstenacka och morot,smaskens.
Efter maten blev det en promenad och sedan en runda till hönsen.När jag kom in igen hade familjen dukat upp med semlor och en hel hög presenter,första tanken var att jag fyller väl inte 100. Jag fick en jättefin vit vas,nästa paket innehöll 2 lika dana vaser fast mycket mindre,ett svart linne,en salladsskål och ett uppläggningsfat ,en ladyshaver(har tänkt köpa ny i flera år)hade tänkt mej en med epilator men detta var en utan så jag blev först lite tveksam,men när jag öppnade sista paketet så fanns där en ladyshaver med just epilator.Nu tror ni kanske att familjemedlemmarna inte pratar med varann,men så var inte fallet. Min sambo hade köpt båda två,de i butiken hade klart och tydligt talat om för honom att man behöver faktisk båda två och han trodde ju på det och köpte båda.
Men i den dyrare varianten fanns även ett vanligt rakmunstycke vilket de  i butiken sa att det INTE gjorde.
Går det så går det men jag ska lämna tillbaks den ena.

Tusen tusen tack till er som skickat sms,lämnat kommentar här i min blogg skickat kort,Nilla .....ditt kort var helt underbart så glad jag blev,ni gjorde min födelsedag till en toppendag.

Ett litet kort måste jag ju klämma in oxå. Det ska skickas till en vän som fått barn.

image105

Kram till er ALLA.

Cathrin

Kommentarer
Postat av: Theresia

Hmm två ladyshaver... vad tänker P??? En till varje ben kanske?
Ja åren går fort men man känner sig inte äldre än man är!
Vilket väder det var idag fast lite kallt men soligt!
Kramar Theresia

2008-03-04 @ 11:39:59
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Blommig

Halkade in hit, Vilka underbara kort du gör! Flera har jag lagt på minnet för att lifta dem senare:-)
Hoppas att det är ok att lifta?!
Ha en bra dag

2008-03-04 @ 15:28:46
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Petra/Paradise

NÄmen!!! Herregud!!?! Hur kunde jag missa?!! *sliter mitt hår* usch, jag är en hemsk människa =(
jag missade din födelsedag..usch å fy för mej..*skäms*
Grattis i efterskott vännen! Låter som du hade en toppendag!!
Två ladyshaver! Nice! då har du en till varje ben! =D
STOR GRATTIS I EFTERSKOTT-KRAM från lilla tankspridda mej..
//Petra

2008-03-04 @ 16:59:44
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Nilla

GRATTIS GRATTIS!!! en dag försent visserligen. Önskar att jag kunde få ge dig en stooor härlig bukett med tulpaner.
Vilken härlig födelsedag du måste ha haft. Massor med fina paket och en god middag. Skönt att du hittade bilen föresten :) din toka.
Men ska jag vara ärlig, så skulle det där även kunna hända mig, lätt som en plätt.
Är man lite halvvirrig som jag, då kan allt hända. Härom dan stod jag utanför ytterdörren här hemma, och försökte låsa upp dörren med billarmet...*suck* vad trött man blir på sig själv ibland.
Det kan ju inte vara åldern ju, 27 åringar brukar ha bra minne.
Så det är nog bara en helt vanlig förvirring :)
Ha en skön fortsättning på veckan.
Och här kommer en stoooor bamsing kram.
Natti natti!

2008-03-04 @ 21:56:58
Postat av: Lotta/ FruH

En stor födelsedagskram i efterskott, det låter som du hade an angenäm 27-årsdag! Hrm, man är ju inte äldre än man känner sej, eller......
Har du så ludna ben att du behöver två makapärer för att på bort vinterpälsen, det var som rackarns!
Bara så du vet, men vi tutade på dej med utanför ditt jobb när vi for förbi i lördags på hemväg från Borås!
Ha det superduperbra!
Kramar,
Lotta/ FruH

2008-03-04 @ 22:34:18
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: Sussig

Hej hej!!

Du lämnade en kommentar i min blogg, så jag tänkte skicka dej en liten sak!! Kan du maila din adress till mej, [email protected]

Kram Sussig

2008-03-05 @ 12:37:28
URL: http://sussigspyssel.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hejsan Cathrin!!

Grattis Grattis i efterskott..
hoppas att din dag blev bra..
Åhh...jag kan inte sluta tänka på din lilla bil..
Skrattar gott åt det än..
Fick du några pysselsaker tro?
Må så gott och en STOR kram till dig...
Camilla

2008-03-05 @ 18:58:56
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Grattis i efterskott, hoppas dagen var bra!
Vilket sött litet kort du gjort, gillar stilen!

2008-03-06 @ 07:12:24
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Elzie

STORT grattis i efterskott!!! Vilka fina presenter du fått då. Att jag sen inte begriper vad det var för nåt du skulle ha i Lady Shavern gör ju inget *s*.
Så sött kort. Du är verkligen en stor inspirationskälla.
Hoppas du får en bra torsdag.
Kram Elzie

2008-03-06 @ 07:42:20
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: AnnikaS

Vilken härlig födelsedag du verkar ha haft, det är du garanterat värd. Förresten får jag passa på att säga grattis i efterskott!

Kortet är ljuvligt, härlig färgskala och underbart motiv till en nyfödd liten tjej.
kram ANnika

2008-03-06 @ 16:04:20
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Annika

Förstår att du hade en underbar födelsedag...massor av uppvaktning av paket och semlor mm. Middagen du lagade lät ju inte fel heller *mums*. Ett sött kort har du skapat oxå.Ha en trevlig helg.Kram Annika

2008-03-07 @ 08:24:33
URL: http://mellbina68a,blogg.se
Postat av: VeronikaP

Grattis i efterskott!! Jag visste men missade ändå!!! Men turen har varit på din sida nu i efterskott! Grattis till vinsten i min PIF!

Jag sjunger lite när jag läst ditt inlägg: "Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt.". :-) Kunde du lämna tillbaka den ena ladyshavern?

Ditt kort är superfint, så mjuka och fina färger!!

2008-03-08 @ 13:12:24
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Theresia

Hohohoooo du har ju varit ledig idag...
Kram och ha en trevlig söndag vännen min så ses vi på Måndag...
Kram Theresia

2008-03-08 @ 22:37:17
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Lena

Aaaaa....du har fyllt år! Fy på mig som missat det!!!!
GRATTIS GRATTIS GRATTIS i efterskott!!!!!!!!!!!!!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2008-03-09 @ 21:31:02
URL: http://cruelladelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0