15 Februari -08 Utmanad(suck)

Hej hopp alla glada!

Efter gårdagen var det lite lugnare på jobbet idag.Herre gud vad många karlar vi hade där igår.
Men min egen såg jag inte till men han hade minsann fixat 10 låååååååånga röda rosor till mej ändå när jag kom hem,hm,det finns tydligen fler affärer att köpa blommor i.
T.o.m vår chef uppmuntrade oss med 20 tulpaner och ask med geléhjärtan var,det tycker jag var väldigt gulligt  gjort av honom,eller hur? Tänk att så lite kan betyda så mycket.

Ja, och nu till det där som jag mest tycker är besvärligt(förlåt Theresia),men jag ska ändå ta mej i kragen och vara med på hennes lilla utmaning,inte för det blir någon rolig läsning,men vill ni inte läsa så kan ni ju hoppa över det,ha,ha.

Vad gjorde du för 10 år sedan?  Usch usch det var en dålig och jobbig period så det skriver jag inte om här.(känn er blåsta)
Vad gjorde du för 1 år sedan?  Jobbade väl på som vanligt,funderade på hur det skulle bli att fylla 40( eller kanske var det 27,jo jag tror det) ganska ny i pysselvärlden.

Fem snask du gillar? Va??? får jag bara välja fem.Kanske kan välja ut fem som jag inte gillar istället,ja ni förstår va? Cathrin= största godisgrisen som går i ett par skor.

Fem sånger du kan hela texten till? Sång?? Kommer inte på en enda en just nu,men ni skulle ändå inte vilja höra mej sjunga,tom min hund skulle gå och gömma sig om jag  satte igång.

Vad skulle du göra om du blev miljonär?  Hm,hur många miljoner har jag att spendera? Jag skulle köpa oss en lite större segelbåt,byta bil,renovera vår gamla drängstuga som står här på gården och är mer eller mindre fallfärdig, bygga en inglasad altan,skaffa större växthus,resa,mina barn skulle få sin del, ja listan kan ju göras hur lång som helst,jo föresten jag skulle nog ta hit en trädgårdsarkitekt oxå. Ja,ja, önska kostar ingenting.

Tre dåliga vanor? Skjuter saker på framtiden tror alltid jag ska hinna mer än jag gör.
Lovar ofta mer än jag kan hålla,hm, måste lära mej att säga nej lite mer.
Lättirriterad.

Fem saker du gillar att göra? Pyssla så klart. Sitta vid datorn. Fixa i trädgården. Vara ut med vår segelbåt,men först måste det bli lite varmare. Laga god mat(och gärna äta upp den oxå)mm mm

Fem saker du aldrig skulle klä dej i eller köpa? OJ det blev svårt,men man ska ju aldrig säga aldrig så jag låter bli att skriva något här.

Fem favoritsaker? Min familj,mitt hem,datorn,mina pysselsaker,oj det där lär nog bli 5000 saker.

Japp då var jag klar och roligare än så där blev det inte,men som sagt ni hade ju inte behövt läsa.

image100

Till slut dett kort som jag skickade till en go vän i går på Alla Hjärtans dag.

Ha en underbar helg allihop,jag är ledig och ska njuta av det.

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Lotta/ FruH

Helläckert kort, du har alltid så fina färgkombinationer på dina kort!
Segla låter väldigt kul, vi har en liten båt vid
vår stuga och det är rofyllt det med.
Trevlig Helg!
Jättekram,
Lotta/ Fruh

2008-02-15 @ 19:45:46
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: Theresia

Hmm min låda var tom...
Tja det var ju jätte kul läsningom dig, vad gullig P var röda rosor!!
Men du glömde att skicka utmaningen vidare....

2008-02-15 @ 20:25:14
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Chruss

Härligt kort!
Vilken bra chef - skicka hit honom du!

2008-02-16 @ 00:59:40
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jag älskar sånna här listor, och det var jättekul att få veta lite mer om dig :)
Ser att vi har mycket gemensamt. Jag älskar också att pyssla i trädgården, drömmer om en inglasad altan, och skulle vilja ha en nyare husvagn (inte segelbåt) älskar godis och fyllde också 27 år sist :)
Hoppas du får en solig och skön lördag.
Nu ska här stäadas...jo men jag gillar att städa. Vet inte om det är såå vanligt att man ser fram emot det, men jag går nästan igång på min nya skurhink *skrattar*
KRAAAAAAAAM!!!

2008-02-16 @ 11:18:14
Postat av: Petra/Paradise

ooh! jag är imponerad! Att DUUUU tar dej an en utmaning!! =D
Tack för läsningen! =)
åååh!! Vilket supersött kort du gjort!! det var kalasfint!! ÄLskar rosa å rött ihop! Det har du fått till perfekt! =D
Fortsatt trevlig helg vännen!
kramar Petra

2008-02-17 @ 00:05:24
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Du må tro att jag är glad för kortet. Gulle dej!
Kul att läsa dina svar i utmaningen. Utmanade du några andra? Puh att jag slapp. :o)

Jamen kort ja, tror du inte att jag väntar på att de ska visas hos Theresia först? Jag är ju så himla nyfiken. Och trött blir jag när inte folk fixar deadline tiden. Är det sagt en dag så är det. Basta!
Ditt då? När visar du det?

Ha en skön ledig dag imorgon.
Jag går bara till 12, men nu är det självstudier som gäller. Fick väldigt bra betyg. Mvg kan vi inte få. :o)
Stor kramis från den blå

2008-02-18 @ 19:40:27
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Elzie

Vad bra med folk som jobbar i blomsteraffär *s* (vill jag också göra!!!).
Jättegulligt kort.
Kram Elzie

2008-02-19 @ 09:13:40
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Gildblog

Nice site, cool background. toni.

2010-10-04 @ 07:46:27
URL: http://www.gildblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0