13 september-07

Hej hopp och god morgon!

Vet någon var man kan skaffa mer tid????? Nä,jag tänkte väl det.
usch nu blev jag gnällig,men jag vill så mycket hela tiden och det känns som jag inte får något gjort.
Men nu ska jag ta mej i kragen och få till ett inlägg tänkte jag.

Måste ju berätta om helgen som gått.
Lördag morgon 02.45 klockradion satte igång och jag stuttsade upp pigg som en lärka(LJUG).Mer eller mindre släpade mej upp om jag ska vara ärlig.Tog mej in till Hva där jag och en jobbarkompis skulle bli hämtade av ännu en jobbis.........som hade försovit sig,gäsp. När han väl kom bar det av mot Landvetter i hög fart,urp,jag tycker inte om det, men fram kom vi.Mötte upp övriga jobbarkompisar checkade in och tog planet till Bryssel,bytte plan och fortsatte till Frankrike och Nice.
Värme sol och en buss med guide mötte oss. Sen bar det iväg upp i bergen till en vinodlig med lättare lunch och vinprovning,rött vitt och rosé,slurp.Efter det gick bussen vidare till Italien och en rundtur i en trädgård där på en sluttning mot havet,sååååå vackert.
På vägen mot hotellet åkte vi även genom Monaco,5 länder på en och samma dag.
Väl på hotellet var vi helt slut men det var ingen idé att ens tänka säng för nu väntade 3-rätters middag på restaurang. 20 timmar efter jag gick upp stupade jag och min jobbarkompis i säng i vår svit,ja vi fick sviten helt otroligt.
Upp och skutta kl 7 morgonen där på åhhhhhh vad pigg man var. Bussen tog oss till Menton och en underbar park med alla tänkbara och otänkbara växter. Några timmars lunch fick vi och då hann vi även med stranden och lite sol och bad,så underbart härligt.
Sen bar det av till Monaco och ytterligare en trädgård med sucklenter,hela parken hängde på en klippa superhäftigt,med utsikt över stora dalar av Monaco.Det går inte beskriva i ord,hoppas ni varit där så ni vet vad jag pratar om. Rundvandring i gamla stan och en koll på palatset men inga kungligheter synliga,kunde tänkt mej en kopp kaffe(eller varför inte en kall öl) på deras altan när man nu åkt så lång men icke sa Nicke.
3 rätters på kvällen mmmmmmm hemma sent trött trött trött. Upp tidigt igen frukost,konferans lite sol och bad innan planet gick hem igen. Klev innanför dörren kl 23.30 tur man var ledig i tisdags.
I alla fall var det en helt fantastisk resa som jag gärna skulle göra om.

Kortmakeriet går såååååå sakta framåt mest pga tidsbrist men det kommer förhoppningsvis snart något nytt här.

Tack för mej hej! Cathrin

Kommentarer
Postat av: Mariante/Vaniljmamman

8.10 skickade jag mail till dej!
På benen nu å vi har skjutit upp resan till i morron iaf.
Snart dax att åka på andra "äventyr" som du vet!
Kram

2007-09-13 @ 11:14:09
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Wow, vilken resa och vad mycket ni fick uppleva.
Låter ju fantastikt alltihop. Sol och bad, mmmm.
Jag har varit i Monaco så jag ser bilder framför mej.
Varför ska du jobba i helgen nudå? Ska det vara nödvändigt? Vill ju att ni ska vara med på Öa ju.
Var rädd om dej.
Stor kram från Anita

2007-09-13 @ 13:38:45
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: malin

Monaco är min favoritplats på jorden, så vackert!!

2007-09-13 @ 16:11:38
Postat av: Lena

Oj, vilken resa! Låter som det var fullt kör hela tiden! Kul att du var nöjd med resan iallafall!
Kramar!

2007-09-13 @ 17:12:05
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Anneli

Hej vännen det låter helt underbart tänk om fick göra en sån resa genom jobbet men då skulle vi nog inte få titta på växter det skulle nog bli olika förskolor men varför inte det skulle vara roligt att se hur dom jobbar men drömma kan man ju alltid. Det är synd att du jobbar i helgen så att du missar våran vandring kramar Anneli

2007-09-13 @ 17:56:47
Postat av: Junitjej

Svar till Cathrin: Japp, Yambo är en hoffe!! Många tror att det är en golden retrievr. Yambo är hur gó som helst. Han är väldigt lugn, lekfull och skäller i stort sett aldrig. Yambo fyllde 2 år i maj.

2007-09-14 @ 06:26:26
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

ojoj! Låter som ni haft en härlig resa!!! Är inte ett dugg avis..*grymta*
en jag har ju min lilla resa att se fram emot jag också!! =D
Må gott tjejen så hörs vi!! *kraaaam*

2007-09-14 @ 08:56:54
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Vilken härlig men intensiv resa du har varit på. Måste ha varit en massa otroligt fina upplevelser. Har du inga kort att visa:) Ja du sonen flyttar IDAG; snyft, suck och KUL. Allt på en gång för mig!! Det är så härligt att du har fått dator igen. Kul med dina inlägg här och kommentarer hos mig, gulliga du!
Nä måste städa lite för att sedan kunna hjälpa sonen. Ha en underbar helg. Sköt om dig/Gunilla

2007-09-14 @ 11:14:05
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Lena

Halloj! Har du fått något gott bakat åt dig ännu? Du får väl köpa en kokbok åt ungarna som en liten pik om att mat oxå går att tillaga;)
Hoppas du får en trevlig fredagskväll!
Kram!

2007-09-14 @ 17:53:10
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Hej!
Vilken härlig resa du verkar ha haft.
Men... man kanske kan säga att den var intensiv, de hade tydligen glömt i schemat också att kroppen behöver lite sömn ; D
Kram o trevlig helg

2007-09-14 @ 22:01:48
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Egon

Bara för att jag är gammal nu ju.

2007-09-16 @ 18:14:38
Postat av: gunilla/nilla

Läget? Bra hoppas jag.
Ville bara kolla. Ha en bra vecka.
Kram/Gunilla

2007-09-17 @ 16:14:03
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Elzie

Ingen risk att kommunen bjuder oss på en sån resa. Vi är glada om vi blir bjudna på julbord *s*.
Den där ballongblomman du nämnde "på en annan blogg" lät häftig. aldrig hört talas om tidigare. Ha en bra vecka.
Kram Elzie

2007-09-17 @ 19:08:09
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Elzie

Det vore jättekul med sån där ballongblomma. Alltid kul att pröva något nytt.
Vi kanske gick om varandra däruppe i J-ping? Gubben och jag var där också och när vi kom hem (alldeles utsjasade!) så kom iv på att vi missat en hel hall!!!). Ha en bra dag.
Kram Elzie

2007-09-18 @ 08:57:17
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Vilken underbar resa du varit på, förstår att det var underbart att vara där...har själv semestrat i Menton några gånger. Underbar strand med fina lagom stora vågor. Mmmmm, vill tillbaks.

2007-09-18 @ 10:12:07
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Elzie

Nu tror jag det blivit alldeles knäppt här. Skickade en kommentar till dig nyss och den kom upp på MIN blogg!!! Fattar inte vad det är frågan om. TV;n är inte heller riktig ikväll. Allt är som snöigt.
Kram Elzie

2007-09-19 @ 18:55:58
Postat av: tanten

Hej Cathrin! Tack för att du tittade in på min blogg:)

2007-09-21 @ 22:38:15
URL: http://tantig.blogg.se/
Postat av: Lena

Go morron!
Hoppas du haft en trevlig helg!
Ha en bra dag!
Kram!

2007-09-24 @ 08:13:40
URL: http://cruelladelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0