6 November-07 Rivstart!

Hej på er allihop!

Snacka om rivstart på dagen,hjälp hjärtat dunkar lite för fort än.
Min lediga dag skulle börja såå lugnt,låg en stund och bara mös under mitt varma täcke.Men jag tog mej i kragen och hasade mej ur sänghalmen och hann bara precis få på mej ett linne..........då ringer telefonen. Jag svarar och i andra ändan är det någon som väser eller kanske var det FRÄSER....JAG HAR FÅTT SOPPATORSK.Jag svarar att jag kommer.Nu var det bråttom vill jag lova.Yngsta dottern var på väg på moppe till bussen 3 km bort när bensinen så där bara tog slut, wops.
Jag kastade mej ner för trappan ut i hallen och på med ett par skor och sprang ut i bilen,körde som en tok och kom fram till henne och där sitter hon bara rätt upp och ner och väntar.INTE rullat in moppen till kanten eller så,nej då.När moppen väl var undankörd och hon satte sig i bilen bar det av igen.Ca 1 km kvar till bussen och gasen i botten.100 meter kvar och vi se busshållplatsen OCH BUSSEN som kör iväg. Håll i dej sa jag nu kör vi.Jag körde nog så det både rök och tjöt.Fick köra förbi två hållplatser innan vi var i kapp men det gick.
Vi har ca 3,5 mil till stan där hon går i skolan och bussarna går inte jätteofta.
ÅH;VILKEN HÄRLIG START PÅ DAGEN!!!!

Nu sitter jag här och försöker lugna mej. Känns som det inte flyter på så bra för mej just nu.Hade en riktig APDAG på jobbet i går igen,suck.

Tänkte bara visa mitt senaste julkort som jag gjorde igår(ja du läste rätt Theresia,det blev klart igår men datorn var upptagen så jag kunde inte lägga ut det då).

image66

Hoppas nu att ni får en underbar dag för det tänkte jag ha trots starten på denna morgon.

Kram kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Annika

Hallå ja, rena rama James Bond-bruden över dej *s*.Kan se dej framför mej när jag läste hihihi.Ja, ibland blir det inte riktigt vad man tänkt sej, alls! Ännu ett härligt kort av dej, man blir så inspirerad! Håller tummarna på att det snart ska bli lite bättre på jobbet för dej...och hoppas att resten av dagen blir kanon för dej.Kram Annika

2007-11-06 @ 13:17:42
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Hua, vilken morgon. Jag riktigt hör hur det skrek i däcken. :o) Det behövdes nog lite kaffe och mys en stund för att lugna ner dej.
Underbart kort du har gjort. Det är färger som heter duga för mej. :o)
Jag vill pyssla men plugg hindrar. Kanske ikväll att jag hinner och har lust.
Vi ses snart och det ska bli så kul.
Tänk, vi har hela bilresan att prata. c",)
Stor kram från Anita

2007-11-06 @ 13:47:27
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Anneli

Hej vännen ja det lät inte riktigt så bra på en start på dagen men vad gör man inte för barnen, men jag fattar inte hur du hinner med ett så fint kort trots en stressig morgon. Själv har jag haft en mycket bra dag med mycket glada barn. Längtar till fredag så vi kan mysa ihop, vi kan ju höras av innan fredag. Kramar Anneli

2007-11-06 @ 18:05:55
Postat av: VeronikaP

Hi, hi... jag ser också en Bondbrud framför mig när jag läser det du skrivit! Jag förstår att du vaknade ordentligt efter det!

Ditt kort är jättegulligt, så fint färglagt motiv!!
Kram till dig! Idag ska jag vara hemma med barnen, Isak har fått höstblåsor och bör vara hemma. Jag tänkte mig göra lite kort... :-))

2007-11-07 @ 09:39:05
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Elzie

Nej, nog önskar man sig en lugnare start på dan, det är då sant. Du får lära dottern att hon kollar bensinen *s*.
Hoppas du har en bra dag idag i alla fall.
Kram Elzie

2007-11-07 @ 09:44:03
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Lena

Värsta Modesty Blaise!!!!
Har inte riktigt hängt med i bloggandet då jag är helst slut på kvällarna. Ettåringar kan konsten att göra en gammal kvinna utmattad!!!
KRAAAAAAAAAM!

2007-11-07 @ 21:56:09
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Annika

*Ler* Samma tanke slog mej...åker kanske på söndag istället! Det beror lite på väder och vind...dom har lovat snö och blåst/stormvindar till helgen. Kanske kommer man inte längre än i ett dike. Om jag åker på söndag ska jag hålla utkik efter dej! Ser du mej så peta på mej...Kram Annika

2007-11-07 @ 22:39:19
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Linn

ja. fan vad dålig jag är som förstör för dig.

2007-11-11 @ 22:54:11
Postat av: Skåne Ola

HAHA ja linn e lite körig ibland men jäkla otur med soppatorsk.. usch den kännslan har man haft 1 gång i livet och vill inte ha den igen :). ja vi kanske ses till sommaren igen .. har inte riktigt koll på ekonomin ännu men det löser sig. Ha det bra HAJ!.

2007-11-11 @ 22:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0