Tillbaka! 24 Juli-07

Hej igen!

Man kan ju alltid hoppas att någon saknat en uppdatering,för det var länge sedan nu,men det beror på att vi varit iväg på en liten semester på en så där 10 dagar.Båtsemester! Härligt om det inte regnar för mycket och vi har faktiskt haft ganska tur med vädret.Har tom blivit lite solbränd.

Inte för vi har varit så långt borta men det är mindre viktigt tycker jag. Vi började med att segla till Hjo där var i 3 dagar,det är ju bara sååååå himla mysigt där,tror jag kunde stannat en vecka.Hittade en liten bokhandel som hade otroligt mycket kortmakargrejjer,köpte mej lite fina band för endast 2-3:-/meter,har sett liknande för minst 8:-.

Nästa segeltur gick till  Vadstena och vi hade en helt underbar dag på sjön.Några dar stannade vi för det var riktigt blåsväder och väl mycket vind för att jag ska tycka att det är njutbart att segla.En del båtar höll nästan på att blåsa sönder mot kajen,usch riktigt otäckt.

Motala blev nästa stopp och där hade de byggt upp en alldelas ny gästhamnsbyggnad då den gamla brunnit ner.Det var fullt i hamnen när vi kom dit men vi klämde oss in längst in vid kajen så gästerna på hamnkrogen fick lite att titta på.En tysk dam som hade sin båt bredvid tyckte väl inte vår placering var den bästa men vi tyckte det blev väldans bra.Nu blev ju inte denna plats så långvarig för en båt gick ut och vi tog över den riktiga platsen till den tyska damens stora förtjusning.(men inom 20 minuter låg där en ny båt,hi,hi)

Vad har vi då gjort hela dagarna???? Ja fråga inte mej,jag har inte en aning om vart dagarna tagit vägen.Men inte har vi gjort så mycket inte,mest ätit,läst,slappat,ätit igen,promenerat,ätit igen,hm,undra hur många kilo man gått upp. Med andra ord så har vi varvat ner och bara njutit.HÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLIGT.

Innan vi kom hem igen så gjorde vi ett stop i Hästholmen också,mysigt men inte ens en affär finns så det vill till att ha mat med sig.

En kanonseglig blev det när vi skulle hem,mellan 3-7 sekundmeter och upp mot 10 emellanåt,och tänk det blåste åt rätt håll.

Väl hemma var det slut på rast och vila ska jag säga.Mina flickor skulle sköta vattningen och det hade de nog gjort men inte på 4-5 dagar så det blev till att ta till kostgjord andning och kuvös på en hel del av växterna.
Några kort har det inte blivit,men jag ska erkänna att grejjerna var med i båten fast de blev aldrig uppackade ens.

Sluttjatat för denna gång,hoppas jag kan visa något nästa gång,kanske en semesterbild,vem vet.

Kram och ha det så bra//Cathrin

Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Ibland kan det vara skönt att inte ens titta på sakerna. Då blir man mer sugen efter hand... :-)
Jag har utnämnt dig i min blog, Rockin' Girl Blogger.

2007-07-24 @ 19:20:58
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Åh du är tillbaka!!! Har kikat in här varje dag och undrat var du varit, fast nu vet jag. Hoppas att ni haft en riktigt trevlig tur. Verkar så på allt vad du skriver. Nästa gång ni är ute med båten måste ni ta en sväng ner hit, höllviken eller skanör, skulle var så kul att träffa dig.
Kramar till dig min vän/Gunilla

2007-07-25 @ 21:25:32
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Chruss

Vilken underbar tripp!! Du skulle sett när min svåger skulle vattna blommorna inomhus i 14 dg....när vi kom hem så stod varenda blomma i vatten och de drunknade på kuppen.....hjälpte inte med kuvös eller dränering där inte...

2007-07-25 @ 23:08:23
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!
Vad kul att läsa om er båtsemester. Gott att ni hade härliga lata dagar.
Vi ligger i Norsholm i kanalen. Åker sakta och gör många stopp för här trivs vi verkligen.
Det var allsång i Sluss Bråttom ikväll men vi smög iväg innan det var slut.
Våra röster höll inte hela vägen ut. :o)
Imorgon lägger vi oss nedanför Bergs slussar för att vänta in våra ungdomar. Så kul det ska bli när de mönstrar på MoA.
På lördag är det kanalrace med gamla träbåtar. Ska väl roa oss med det några timmar innan vi kommer till Borensberg för övernattning. Motala är målet på söndag.
Ha det gott och hoppas de flesta blommorna överlever akutbehandlingen.
Stor kram från Anita och Peter

2007-07-26 @ 23:32:58
URL: http://anita.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0