28 Juli-07 Lördag kväll och bröllopskort.

Hej,hej!

Idag har vi haft ganska småtrevligt väder faktiskt,varmt och skönt med solen framme ganska mycket. Härligt.
Jag kan bara inte begripa vart dagarna tar vägen.Går tiden dubbelt så fort när man har semester,eller?Min dag har gått åt till följande: Rensat i stenpartiet runt altanen,en sväng till Gränna(Systembolaget,Ica och järnaffären)hem igen,fika,skjutsa ena dottern till kusinen,måla färdigt garagedörren som min älskling gjort så fin,laga middag fixa lite hos mina höns,och nu har jag börjat tömma flaskorna som inhandlades tidigare i dag,slurp.

På tal om höns,vet ni vad jag gjort.......? Har lovat mej själv(och min sambo) att jag ska minska ner lite på hönsfronten,jag var nog uppe i närmre 100 st ett tag uppdelat på 13 olika ställen eftersom jag vill ha de olika raserna var för sig om man skulle vilja få fram renrasiga kycklingar. Men nu känner jag att jag inte riktigt orkar sköta så mycket,så som sagt minska ner var det och det gjorde jag.Skickade ca 20 st till hönshimlen för ett tag sedan och igår gjorde jag det jag aldrig aldrig aldrig skulle göra.Ringde och beställde 10 värphöns.
Jag som aldrig skulle ha FULA vita och bruna värphöns och där ser ni hur det gick med att minska ner.VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ MEJ SJÄLV. Men men är man galen så är man.

Har faktiskt fått färdigt ett kort som är en beställning,men jag är inte riktigt nöjd.Vet inte vad det är men jag får verkligen inte till det,suck. Kanske hinner jag göra ett nytt innan det är dags! Inga ideér alls,kanske finns de i botten på nästa flaska jag tänker öppna,hi,hi.

Ha nu en riktigt trevlig lördagskväll allihop!

image44

Bamsekramar från mej!

Kommentarer
Postat av: Chruss

OJ! Du har höns du.
Vi har bara en handfull plus 4 kycklingar. Det är lite inavel så vi tänkte friska upp det hela med lite lantraser men vi har inte påbörjat det ännu...

2007-07-29 @ 10:36:41
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: gunilla/nilla

Hej på dig tjejen.
Hittade du ngr idéer i flaskorna. Låter som en bra grej när man letar idéer. Ska prova det nästa ggr jag har torka på den fronten. SÅ mycket höns, låter faktiskt lite galet, och så tio helt nya och fina;) KVINNOR KAN!! Kortet du har gjort tycker jag är kanon. Tycker det är så himla härligt med det röda på bröllopskort. Snyggt det vita pappret.
Ha en skön söndag och kram på dig vännen.
Gunilla

2007-07-29 @ 11:58:17
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Lena

Jisses, vad med höns du har!
Ni måste äta en väldans massa ägg ;)
Ha d gott!

2007-07-30 @ 23:31:26
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: pappa B

Kan man kika in på ett glas nykokt saft, mån tro?
Fin blogg du har, jag kommer gärna tillbaka om jag får?

2007-07-31 @ 15:32:26
URL: http://www.pappab.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0